Bestyrelsesmedlem

I gymnastik er der brug for 3-5 bestyrelsesmedlemmer der normal til-/aftræder ved en afdelings generalforsamling der afholdes i april/maj måned.
Som medlem af afdelingsbestyrelsen skal man forvente at tage del i en eller flere af disse opgaver:

• Vedligehold af hjemmeside
  • Fastsætte hvilke hold gymnastik skal tilbyde
  • Lave aftale med instruktører
  • Oprette hold og fastsætte kontingent
  • Deltage i boldklubbens hovedbestyrelsesmøder (normalvis formanden)
  • Indflydelse på evt. arrangementer i løbet af sæsonen
  • Vedligehold af medlemskartotek
  • Lægge budget for afdelingen
  • Skrive indlæg til Låsbybladet og/eller sociale medier.

Bestyrelsesarbejdet er frivilligt/ulønnet.

Afdelingsformanden kan forvente 3-4 timer administrativt arbejde pr. måned + 2 timer mødedeltagelse. Opgaverne for et "menigt" bestyrelsesmedlem vil være "klatvis" 2-3 timer et par gange om året.

Bestyrelsesmedlemmer kan være enten træner eller udøver og er typisk passioneret om sin sport, men har lyst at yde en ekstra administrativ indsats.

Bestyrelsen arrangerer gymnastikopvisning ved sæsonafslutning.

Træner

• Som træner for et hold skal du i den aftalte sæson tilrettelægge og gennemføre træningen for dit hold evt. i samarbejde med en eller flere hjælpetrænere.
  • Du kan, via en app på telefonen, blive bedt om at føre protokol med de fremmødte, primært for at sikre at de er tilmeldt og betaler kontingent.
  • Afdelingen håber at du som træner selv orientere dig om mulighederne for uddannelse både som træner og hjælpetræner og får dette planlagt i samarbejde med afdelingsformanden.
  •  Du skal vurdere hvilket udstyr/materialer der er nødvendigt for at gennemføre træning og planlægge indkøb af disse, sammen med afdelingsformanden.
  •  En træner skal forvente at skulle passe sit hold gennem sæson på 6-8 måneder på ugentlig basis med kun få undtagelser, et hold er typisk 1 time pr. uge.
  • Dertil skal du påregne tid til planlægning af træningen.

Alle kan være træner, om man er god til sin sport eller ej, om man har erfaring eller ej, bare man har lyst til at drive sportsgrenen videre.

Som træner får du et symbolsk beløb for din indsats ved sæsonafslutning.  Du har også mulighed for at træne gratis indenfor afdelingens hold.

Hjælpetræner

• Som hjælpetræner skal du hjælpe holdets træner med at gennemføre træning.
  • En hjælpetræner forventes at hjælpe træneren på ugebasis gennem den 6-8 måneder lange sæson.
  • Den typiske hjælpetræner er aktiv på et hold men har lyst at give sin passion videre måske til en yngre årgang i samarbejde med en træner, måske med det i sigte selv at blive træner på et tidspunkt.

Som hjælpetræner får du et symbolsk beløb for din indsats ved sæsonafslutning og du har lov at træne gratis med på et hold i afdelingen

Frivillighed.

At være frivillig i Gymnastikforeningen indebærer som ofte en minimal iindsats fra den enkelte.

Ved afholdelse af arrangementer kan vi få brug for ;

• Stoleopsætning ved opvisninger.
  • Billetsalg
  • Kagebagning
  • Forårsrengøring i redskabsrummet.
  • Hjælp til opstilling af redskaber.
  • Dele Flyers ud.
  • Fotograf.

Kunne du tænke dig at være frivillig i Gymnatikafdelingen, eller blot har en time til overs, så kontakt endelig en fra bestyrelsen, så vi sammen kan finde frem til hvad lige netop du har lyst til.

Vi takker vore sponsorer