Efterår 2019 til Forår 2020 02.09.2019  -  06.04.2020
Vejledning

Forældre/barn (FB)

Forældre/barn holdet er holdet hvor vi sammen slår kolbøtter, leger,  synger sange og hopper på redskaber. Vi skal have det sjovt og grine sammen, arbejde med motorik og kropsbevidtshed og ind imellem får vi alle sammen sved på panden.

På familiehold tager børnene forældrene i hånden til ugens sjove time. Det er fuldt fart på, når forældre og børn udfordrer hinanden gennem løb, leg og  tumlen på redskabsbaner. 

Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (0)

Krudtuglerne (KU)

Krudtuglerne er for piger og drenge i alderen 3-4 år.  Vi skal have det sjovt, og bruge hele vores krop, så vi får styrket vores sanser og udviklet vores motorik. Vi skal synge, løbe, hoppe, slå kolbøtter, danse, kravle og lege og tumle på redskaber.

Det vigtigste er, at man er klar til at gå til gymnastik uden mor og/eller far. Det kan godt være svært, så de første 3 gange er forældrene naturligvis velkomne til at sidde inde i hallen, så børnene bliver trygge og bekendte med os instruktører. Herefter vil jeg opfordre alle forældre til at opholde sig i gangen eller ovenpå, da det giver mere ro omkring legeaktiviteterne.

Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Minihopperne (MH)

Minihopper fra 5 år til 6 år

Vi skal have have sved på panden og have det sjovt, vi skal hoppe i mini trampolin slå kolbøtte rulle på måtte og hoppe på Air Track og prøve at lære at stå på hænder. Så vi skal bare have det rigtig sjovt. 

Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Spring Gymnastik (SP)
Torsdag eftermiddag og aften er der springgymnastik for børn og unge i den store hal fordelt på tre alderstrin.
Der hoppes på trampet, air-track og måtter under ledelse af uddannede instruktører.
Mulighed for omklædning/bad før og efter træningen i hallens omklædningsrum. Husk drikkedunk.

Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (4)

X-Fit (XF)

X fit er inspireret af crossfit og er et styrke- og konditionsprogram bygget op omkring konstant varierende funktionelle bevægelser, der udføres under relativ høj intensitet. En træning (WOD) er ofte meget kort pga. den høje intensitet (5-20 min).

X fit – forbedrer din styrke, kondition og forbrænding 

Kan du lide effektiv træning og vil du gerne forbedre din styrke, din kondition og forbrænding? X fit er opbygget omkring en række stationer. Her laver du en øvelse i et bestemt tidsrum og skifter så til en ny øvelse. Let og effektivt. X fit henvender sig til alle, som vil have pulsen op og sved på panden.

X fit er: 

  • Lette øvelser gør, at du kan have fuld fokus på at træne effektivt
  • Varierede øvelser betyder at træningen aldrig bliver kedelig
  • Du styrer selv intensiteten
  • Ingen svær koreografi
  • Din styrke forbedres og du bliver mere udholdende
  • Din kondition bliver bedre – du kommer i god form
  • Øget forbrænding – helt op til 550 kalorier pr. time
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (2)

Motion M/K (M/K)

Motion M/K - Puls og Styrke (fra 15 år): Tirsdag kl. 19.30-20.30. Instruktør Birgit Lind

Kom og vær med til god motion i godt samvær. Træningen vil være, så alle kan være med uanset alder og om man fx har en skade, har lidt for meget på sidebenene eller er ude af form. Vi har fokus på styrketræning for mave, ryg, arme og ben samt pulstræning til god musik.

Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Ballroom Fitness (BF)

Ballroom Fitness (fra 15 år): onsdag kl. 18.00-19.00. Instruktør Jane Jensen og Birgit Lind

Ballroom Fitness er dans i motionsform og uden partner. Man lærer grundtrinnene i de traditionelle danse, som man ser i vild med dans: Vals, Cha Cha Cha, Tango, Jive etc. Vi danser til glad dansemusik, og alle kan være med. Der trænes i almindeligt træningstøj og -sko.

 
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Senior (SE)

M/K seniormotion. Onsdage kl. 16 - 17 i den lille hal.

Programmet indeholder: Opvarmning, fælles og individuelle øvelser, samt afspænding.

Vi får pulsen op, og træner øvelser for balance, udholdenhed, koordination og smidighed.

Medbring evt. håndklæde/tæppe og drikkedunk.

Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Floorball (FB)

Floorball spilles i den lille hal. Vi hjælpes med at opsætte og nedtage bander, forældre er velkommen til at give en hånd på børneholdet. Boldklubben råder over bander og udstyr incl. stave du kan låne hvis ikke du har din egen.


Mød omklædt i indendørstøj og indendørssko, der er garanti for sved på panden så husk en drikkedunk.
 
Instruktør er Alex Sørensen 
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (3)

Bokse Fitness (BoF)
Boksefitness:
Holdet er inspireret af piloxing, som er en træningsform, der kombinerer pilates (balance), boksning (styrke og kredsløb) og dans (puls). Vi træner også med lette redskaber (vægte, elastikker og bolde), hvor vi har fokus på mave, baller, lår........ og lattermuskler :-)
Holdet er for alle!


Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Fitness 4 all (F4A)
Fitness 4 all:
X-Fit torsdag 19.00-20.00 og søndag 10.00-11.00 i den lille hal.
M/K Motion tirsdag 19.30-20.30 i den lille hal.
Ballroom fitness onsdag 18.00-19.00 i den lille hal.
Senior onsdag 16.00-17.00 i den lille hal.
Bokse Fitness mandag 19.30-20.30 i den lille hal.
Floorball Damer torsdag 20.00-21.30 i den lille hal
Floorball Herrer mandag 20.30-22.00 i den lille hal.
 
7 hold til én pris. 
Træn når du har lyst.
850 kr. 
 
 
 
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Dansetøserne (DT)
 Dansetøserne: 1.-3. klasse
Sted: Skolens gymnastiksal
Tid: Tirsdag klokken 17-18
Start: 17. september
Instruktør: Henriette Madsen 
 
 Elsker du at danse og bevæge dig til god musik,
så kom og vær med til en times dans og sjov.
Vi øver forskellige trin og danser til nyt og moderne musik.
Der danses i hold og forskellige tempoer, så alle kan være med.
Holdet deltager i gymnastikafdelingens forårs-opvisning.
 
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)